neděle 8. května 2011

Víkendová směska

Čiko na skříni kouká z okna
V sobotu bylo už pěkné počasí, proto jsem po delší přestávce vytáhl kolo. Došel jsem nejdříve pěšky po Francouzské k Černopolní, vyjel jsem k Dětské nemocnici a zamířil dolů směrem k ul. Milady Horákové. Odbočil jsme na tř. kpt. Jaroše, pak přes Lužánky na Sportovní vyzvednout si něco v prodejně. Odtud jsem po Pionýrské, Lidické kolem hlavního nádraží a dál pokračoval obvyklou trasou do Bohunic. U krematoria jsem z cyklistické stezky najel na chodník a po něm až do cíle cesty. 

Pak jsem vyrazil opět na cestu, tentokrát na Kamenný vrch k automatu na mléko. S ním jsem měl tentokrát potíže. Jednu láhev jsem naplnil bez problému, u druhé mi nechtěl přijmout mince, ačkoli jsem jejich okraj zdrsnil na plošce k tomu určené. Musel jsem zde rozměnit i pětikorunu a vhazovat nejmenší mince. Láhev v mlékomatu stojí na zvlněné plošce a obvykle se trochu naklání, nicméně výsuvný zobáček, přes který teče mléko, se vždy do láhve trefil. Tentokrát ne a mléko teklo mimo. Znechuceně jsem odjel, protože jsem u sebe neměl peníze na další pokus. Odpoledne jsem tam zajel znovu, tentokrát úspěšně, a vrátil jsem na Francouzskou stejnou trasou jako minule, to jest po hlavní trase kolem staré nemocnice a věznice ke krematoriu, zde jsem se napojil na stezku k Renneské.

Když jsem přišel k bytu, sousedka s dcerkou zrovna vycházely ze dveří. Najednou za nimi vyběhla kočka Čiko a hned vklouzla pootevřenými dveřmi ke mně do bytu. Děvčátko se smálo a říkalo, že si ji mám nechat. Ujistil jsem však rodinku, že Čiko vypustím na balkon, aby mohla přeskočit zábradlí k nim. Doma mi číča převedla zase slalom po skříních. Dokonce se uvelebila na plynovém kotli a pak dokonce skočila na otevřené balkonové dveře, a když ji to přestalo bavit, v pohodě sklouzla dolů. Podivil jsem se její obratnosti, nevěřil jsem, že to dokáže. Snímek ji ukazuje na knihovně, na dveřích se mi kvůli světelným podmínkám obrázek nepodařil.

V neděli bylo chladněji, ráno zataženo, ale odpoledne slunko vysvitlo. Povšiml jsem si, že restaurace U kaštanů u Dětské nemocnice už zřejmě skončila rekonstrukci. Lešení je pryč a na pěkné zahrádce je konečně nový nábytek, jen vnitřek asi není dokončený. Na venkovní ploše rostou dva velké, nyní kvetoucí kaštany s hustými korunami, skýtajícími stín. Bude to zase příjemné místečko k posezení u sklenky moku.

Žádné komentáře:

Okomentovat