neděle 1. května 2011

První máj – lásky čas

V sobotu po poledni jsme se vypravili do Domova pro seniory na Kociánce podívat se na Evinu maminku. Našli jsme ji na vycházce v zahradě, podle předpokladu vypadala velmi spokojeně. Zavedla nás do svého pokoje, zatím je tam sama, ale již čeká na spolubydlící. Vše již měla pěkně upravené a věci uložené a vyskládané. Se stravou je spokojená, má zde řadu známých, takže jsme rádi, že to dobře dopadlo.

V neděli na 1. máje bylo od rána zataženo a brzy se dalo do deště. Ani to neodradilo uspořádání setkání cikánů na rohu Bratislavské a Hvězdové ulice, což jim, jak jinak, zorganisovala státem placená IQ Roma servis. Samozřejmě na něco takového bych nešel, ale megafon řval tak hlasitě, že jsem ho slyšel až v bytě, do toho i pískání a vřeštění účastníků. Zvukovou atmosféru „vylepšovala“ policejní helikoptéra, která pořád létala v nějakých okruzích. Ta způsobila hluku ještě víc. V poledne jsem se vypravil do Bohunic. Na Černopolní jsem spatřil policejní jednotku připravenou k zásahu. Městská doprava byla přeházená, takže u Dětské nemocnice jsem nasedl na tramvaj č. 2, cestou jsem pozoroval všude rozmístěné policisty, prostě úplné manévry. Nazpět jsem pak dojel na Joštovu a marně čekal na tramvaj. Nakonec jsem nasedl do autobusu s označením jako náhradní doprava za tramvaj č. 5, ale kupodivu odbočil na Lidickou, pak Lužáneckou a nahoru na Lesnickou, tam jsem se odhodlal vystoupit. Pěšky jsem se blížil k Merhautově, ale tam mě policisté zastavili. Vrátil jsem se kus zpět a pokoušel se projít zprvu po Durďákově, pak po Černopolní, vždy pro policejní zátaras marně. Musel jsem čekat. Mezitím jsem spatřil průvod jdoucí po Merhautově směrem na východ. Šli naprosto klidně, ale musel jsem stejně jako další lidé ještě  dost dlouho čekat, než nás pustili. Nechápu ten cirkus, proč taková policejní výprava kvůli nějakému průvodu. Ve skutečnosti mi připadá, že se jen vyvolává jakási atmosféra nenávisti, nálepkování, ostrakizování. Samozřejmě je sdělovací prostředky označují za neonacisty. Kdyby nebylo provokatérů podporovaných a popouzených panáky jako Havel, Kocáb a další, nemuselo by k ničemu docházet. Policii chybí peníze, ale na takovou zbytečnost je vynakládají. Nejlépe by bylo, kdyby se žádné průvody nekonaly, stačilo by shromáždění někde stranou. Tam ať si každý mele tu svou, koho to nezajímá, chodit tam nemusí.

I když se udělalo později odpoledne pěkně, zůstal jsem už doma a věnoval se hubení mravenců na balkoně. Koupil jsem na ně návnadu v drogerii. Snad zabere. Taky těm potvorám říkám neonacisté.

2 komentáře:

  1. správně jsi vystihl situaci s cigánama a policií,ať nám dají pokoj.

    OdpovědětVymazat
  2. plně souhlasím s vašimi názory. Je to vtipné a výstižné.

    OdpovědětVymazat