čtvrtek 6. ledna 2011

Kdo byl E. Marhula

Na internetu jsem se podíval po moravském hudebním skladateli Edvardu Marhulovi (1877–1925). Dosud jsem ho vůbec neznal. Studoval v Brně na Janáčkově varhanní škole, později učil hudbu, muzicíroval, psal církevní hudbu i operetu (některé byly provedeny i v zahraničí) a měl i jiné zásluhy o hudební život v Rožnově a hlavně v Ostravě. V některých brněnských katolických kostelech je možno jeho tvorbu občas slyšet. Sbírku not, pokud vím, má regenschori v zábrdovickém kostele Z. Hatina. A právě ten se svým sborem a dalšími hudebníky bude účinkovat při mši v chrámu sv. Máří Magdaleny na Františkánské ul. v Brně, a to v neděli 9. ledna v 18 hodin, a provedou něco z díla zmíněného autora. Jeho hudba je melodická a přístupná.

Optimistický náhled na vývoj počasí mi příliš nevyšel. Ledový vítr v úterý opravdu na cestách po městě nepotěšil. Zato mi udělalo týž den radost setkání s přáteli Jožkou a Lídou v Bohunicích. Překvapili mě, že adresu našli bez problému. Hledání adresy v takovém sídlišti mi připadá obtížné. Asi jim pomohla navigace v autě (v tom se moc nevyznám), snad dobrá orientace v terénu, nebo obojí. 

Zde je odkaz na aktuální příspěvek týkající se situace ve zdravotnictví: Blog Je argumentačně přesvědčivý a navíc vtipný. Velmi zajímavý rozhovor se najde také zde: Nárožný 

O úklidu v našem domě jsem se zmiňoval. Spokojenost se současnou situací zde není. Paní sice uklízí chodby, ale na vstupní prostory je úklid jednou týdně málo. Navíc je třeba se podívat i na prostor pro popelnice. Vzniká tedy snaha zorganizovat úklid vlastními silami nájemníků. Myšlenka to není špatná, ale je otázka, jak se k tomu všichni postaví. Obávám se, že i při obecném souhlasu se najdou takoví, kteří se tomu spíš budou chtít vyhnout. Asi by to musel někdo kontrolovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat