pátek 14. ledna 2011

Podivný leden

Leden je v našich končinách nejchladnější měsíc, nejtypičtější zimní. Zatím ale ani uplynulý týden nepřinesl změnu počasí. Bylo sychravo, mlhavo, zataženo, vlhko, sníh zmizel, občas vál ostrý větřík, ale celkem mírné počasí. Na chodnících na Francouzské i jinde zůstal jen drobný štěrk, který se původně sypal proti náledí. Šlapat po něm není nejpříjemnější. Jinak počasí vypadalo spíš jako v listopadu než v lednu. Ve středu se dokonce vyjasnilo, mlha zmizela, ve čtvrtek v podvečer bylo deštivo, to trvalo až do pátku dopoledne, odpoledne zavládlo zase teplo a vysvitlo slunce. Vzpomenu-li na loňský rok, nevycházím z údivu. Úplný obrat. Je ovšem polovina měsíce, kdoví co bude třeba zítra.

Na serveru zvedavec.org vyšel počátkem týdne zajímavý článek Radima Lhotáka Kritická analýza trhu a ekonomické krize Opravdu skvěle a výstižně popsáno. Autor je systémový analytik, publicista a spisovatel.

Po delší době jsem se podíval na Apple}graf Tento blog jsem dříve pravidelně četl a litoval jsem, když ohlásil útlum. Nyní je v novém kabátku a zdá se, že bude pokračovat.

Ve čtvrtek v podvečer se mě pan majitel v Rytířské krčmě zeptal, zda nemám nahrávku císařské hymny v naší řeči. Slíbil jsem, že se podívám, ale v tu chvíli se vmísil do řeči pán sedící vedle s partnerkou a nabídl, že ji má na nějaké staré LP desce. Dal jsem se s ním pak do řeči a zjistil jsem, že je to p. Holík z Vojenskohistorického spolku v Brně. Trochu mi popsal situaci v jejich činnosti a pozval mě, abych se stavil na jejich schůzku v téže restauraci příští týden. Ujistil mě, že přijde v historické uniformě, což mě zaujalo, a dohodli jsme se, že si ho mohu vyfotografovat. I on je ctitelem JCKV Karla I. Internetové stránky zatím nemají.

Žádné komentáře:

Okomentovat